Įžanga
Prieš ieškantis internetinio tinklalapio kūrėjo yra keletas dalykų ką galite atlikti ar būti pasiruošę iš anksto, tam, kad visas tinklalapio kūrimas praeitų sklandžiau. Dalis šios informacijos galbūt natūraliai gims projekto kūrimo eigoje, bet būtų visai naudinga bent žinoti apie tam tikrus dalykus iš anksto. Šiame straipsnyje rasite visą šią informaciją.
Apie Jūsų verslą
Vienas pirmųjų dalykų ką reikėtų papasakoti tinklalapio kūrėjui, tai bendrinė informacija apie jūsų verslą. Tai gali būti pavadinimas, vykdomos veiklos sritis ar sritys, lokacija kur vykdote veiklą, verslo dydis, jūsų organizacijos vertybės, į kokį lankytoją / klientą orientuojatės ir visa kita, kas jūsų nuomone galėtų būti naudinga. Galbūt daugeliui būtų logiška pradėti kalbėti nuo visos šios informacijos, tačiau taip yra ne visada ir kai kurie pradeda kalbėti nuo pačio tinklalapio kurio nori. Reikėtų nepamiršti, kad tinklalapis yra tarsi labai išsami vizitinė kortelė, gyvenanti internete, todėl tinklalapis turi reprezentuoti jūsų verslą, o be informacijos apie jūsų verslą gali būti sudėtinga sukurti tokį tinklalapį.
Ši bendrinė informacija apie jūsų verslą turėtų padėti suprasti kokiame kontekste yra jūsų verslas ir pagal tai ateityje bus galima priimti sprendimus, liečiančius patį tinklalapį ar jūsų verslo reprezentavimą. Pavyzdžiui, jeigu jūs kaip verslo vertybę pasakysite “tvirtumas”, tai tinklalapyje nebus naudojami žaismingi ar vaikiški grafiniai elementai, o bus naudojamos tiesios linijos, naudojamos grafikos parodančios tą tvirtumą, bus naudojamos atitinkamos spalvos ir t. t. Jeigu vertybę pasakysite “draugiškumas”, tai atitinkamai bus orientuojamasi į meilesnes ir šiltesnes frazes, papildomas pastabėles kur nors, šiltesnes spalvas, lankstesnes linijas ir kita. Arba jeigu kalbant apie veiklos sritį, o ne vertybes, pasakysite, kad dirbate su statybininkais ir teikiate jiems medžiagas, tai iš to galima spręsti, kad turi būti pateikta informacijos neperkraunant puslapio, viskas turi būti matoma iškart ir kaip įmanoma aiškiau bei greičiau, nes galbūt tokia auditorija neturi laiko paieškoms ir jiems reikia greičiau susirasti informaciją ir kad ji būtų pateikta kaip įmanoma aiškiau.
Būtų galima daug tokių pavyzdžių pateikti, tačiau čia jau tinklalapio kūrėjo atsakomybė jūsų klausytis ir suprasti kokią žinutę ir kokia forma tinklalapis turėtų perteikti jūsų lankytojams, o jūsų pareiga būtų tinkamai informuoti šį kūrėją apie tai kokį verslą valdote, kokia pas jus auditorija ir panašiai.
Tikslas
Internetinį tinklalapį jūs tikriausiai norite kurti vedami tam tikro tikslo. Reikėtų tą tikslą pabrėžti ir internetinio tinklalapio kūrėjui. Žinodamas su kokiu tikslu yra kuriamas projektas, kūrėjas galės priimti geresnius sprendimus, leidžiančius išpildyti šį tikslą. Tikslas gali būti orientuotas į jūsų verslo žinomumo didinimą, problemos sprendimą ar naujai atsiradusios galimybės išnaudojimą. Kaip tikslą galite nurodyti “reprezentuoti įmonę”, “parduoti produktą”, “pritraukti naujų klientų” ar panašiai.
Projekto pavadinimas ir domenas
Taip pat, tikriausiai jau būsite nusimatę šio tinklalapio pavadinimą. Dažnai jis sutampa su įmonės pavadinimu ar parduodamo produkto pavadinimu, tačiau gali būti ir koks nors kitas projekto pavadinimas. Vienas iš pavyzdžių būtų paprasčiausias tinklaraštis, kuriame tam tikra tema norite kažką rašyti, bet tai tarkim nėra susiję su jūsų verslu.
Turint pavadinimą, reikėtų apgalvoti ir interneto nuorodą (domeną), per kurį bus galima pasiekti jūsų internetinį tinklalapį. Domeną galima įsivaizduoti kaip kokio nors pastato ir buto adresą, kurį žinant jį galima nesunkiai rasti per navigaciją. Taigi domenas yra tarsi virtualus adresas, kurį žinodamas žmogus gali rasti jūsų tinklalapį. Geriausiai jeigu domeną sudarys vienas ar du nesudėtingi žodžiai arba lengvai ištariama kelių raidžių kombinacija, bet galimi ir kiti variantai. Ši rekomendacija yra labiau dėl jūsų potencialaus lankytojo, nei dėl techninių sumetimų, kadangi lankytojas norėdamas dar kartą apsilankyti turės atsiminti domeną. Pasitikrinti norimą domeną ir įsitikinti, kad jis yra laisvas galite https://www.iv.lt/ arba kitur.
Talpinimas, išlaikymas
Jūsų tinklalapiui bus reikalinga talpinimo paslauga. Dažniausiai šį klausimą galima atidėti vėlesniam laikotarpiui, kai jau yra sukurtas arba beveik sukurtas pats projektas ir jau kai norima jį padaryti pasiekiamą. Tačiau gerai turėti omenyje tai, kad tinklalapio išlaikymas gali kainuoti ir kad gali reikėti nusimatyti biudžeto kiekvienam mėnesiui arba norimiems periodams (jei mokama kas kelis mėnesius ar kas metus). Talpinimo (išlaikymo) kaina gali būti įvairi, pradedant nemokamais planais ir baigiant keliais šimtais eurų per mėnesį. Dažniausiai patiems paprasčiausiems tinklalapiams išlaikymui užtenka vos kelių eurų per mėnesį. Kaina gali priklausyti nuo labai įvairių dalykų, tokių kaip naudojamų failų dydis, lankytojų srautas kiekvieną dieną, naudojamos technologijos ar kita. Jeigu šitoje vietoje egzistuoja neramumų, siūlytume šiuo klausimu pasitarti kūrėju dar prieš leidžiantis į tinklalapio kūrimo kelionę.
Tinklalapio turinys
Viena iš svarbiausių dalių ko prireiks tai pats turinys. Nuostabiausia bus jeigu jį turėsite pasiruošę dar prieš ieškant internetinių tinklalapių kūrėjo. Turinys labai priklausys nuo to ką bandote perteikti. Pavyzdžiui, tai gali būti informacija apie jūsų organizaciją arba produktą(-us).
Reprezentuojant įmonę, dažniausiai reikalinga informacija yra apie pačią organizaciją, jos teikiamos paslaugos ir jų aprašymas ir / ar produktai, kuriuos galima įsigyti. Taip pat, priklausomai nuo įmonės tipo gali būti ir kitokia informacija, kurią galbūt norėsis pateikti. Tarkim, jeigu įmonė verčiasi kažkokių paslaugų teikimu, tai galbūt norėsis parodyti savo komandą, arba jeigu organizacija skaitosi kaip užklasinis būrelis, pavyzdžiui, šokių, tai tuomet galbūt dar norėsis parodyti įvairias šokių komandas, trenerius, kainas ar dar ką.
Nusprendus koks turinys turėtų būti atvaizduojamas, reikėtų pagalvoti ar yra reikalinga dar kokia nors informacija ar skaičiavimai ar koks nors funkcionalumas, kuris turės būti integruotas į tinklalapį. Tarkime, tai gali būti kontaktinė forma, produkcijos kainos skaičiuoklė ar kita. Plačiau skaitykite skyriuje apie funkcionalumą.
Ir galiausiai, reikia nuspręsti kas kurs šį turinį. Jeigu kursite jūs pats, tuomet galite iš karto ir pradėti. Nesijaudinkite dėl formato ar kažko, nes pateikus šį turinį tinklalapio kūrėjui, jam bus žymiai paprasčiau šį turinį taip apdirbti, kad jis būtų patrauklus svetainės lankytojams. Iš pradžių galite orientuotis į juodraštinį variantą, nereikia rašyti visko ką tik sugalvojate, kad nereikėtų eigoje kažko daug perrašyti. Ir kažkada eigoje pasitarkite su tinklalapio kūrėju dėl to kokia galutinė forma būtų geriausiai. O kai bus apsitarta dėl šių dalykų, tuomet jau tiksliau žinosite ko iš jūsų yra tikimasi ir galėsite viską surašyti iki galo. Galite rašyti paprasčiausią tekstą, pavyzdžiui, tekstą apie jūsų organizaciją, galite naudoti paveiksliukus, arba pavyzdžiui, apie kiekvieną paslaugą parašyti po nedidelį straipsniuką. Į turinį gali įeiti ne vien tekstas, tačiau ir paveiksliukai, todėl jeigu turite jūsų veiklą ar produktus parodančių nuotraukų, tokių kaip tvoros ar stogai (jei tuo verčiatės), tuomet galite tokių nuotraukų irgi atsirinkti. Tačiau jeigu turinio jūs patys nekursite, reikėtų turėti omenyje, kad jį vis tiek kažkas turės kurti ir jeigu ši atsakomybė teks tinklalapio kūrėjams, tuomet juos būtų gerai įspėti apie šį niuansą iš anksto ir pateikti bent pradinę informaciją ir kryptį link ko būtų galima judėti tiems, kurie rašys tą tekstą.
Ir pabaigai… Daug kas įsivaizduoja, kad dizainas yra viena svarbiausių dalių tinklalapyje, tačiau galėčiau kontraversiškai paprieštarauti ir pasakyti, kad svarbiau yra turinys. Dizainas yra tik priemonė, kuri leidžia geriau iškomunikuoti žinutę, esančią turinyje. Jeigu turinio nebus arba jis neatskleis jokios svarbios informacijos, tuomet kad ir koks geras bus dizainas jis paprasčiausiai nepadės išpildyti tinklalapiui keliamo tikslo ir neištransliuos informacijos jūsų lankytojui. O kurti dizainą be turinio ir po kiek laiko pamatyti, kad nėra tokio kiekio informacijos arba ji yra kitokia nei tiktų supieštam dizainui, tai yra kiek rizikinga, nes gali tekti grįžti prie dizaino kūrimo etapo ir kurti dizainą per naują arba tvarkyti tą kuris nebūtinai yra tinkamas.
Jūsų lankytojai (auditorija)
Kuriant tinklalapį yra svarbu žinoti būsimą ar, tinklalapio atnaujinimo atveju, jau esamą auditoriją. Pagal tai gali būti priimti sprendimai tinklalapio struktūrai, turiniui, atmosferai, spalvų paletei ir kitiems dalykams. Pateikdami šią informaciją galite nurodyti standartinį jūsų klientą ar tinklalapio lankytoją (žinomą ar įsivaizduojamą), nurodant amžiaus grupę, galimą išsilavinimą, darbo sritį, užimtumą, pomėgius ar dar ką, kas gali būti naudinga ir kas jums yra žinoma. Pavyzdžiui, „mano tipinis lankytojas yra 30-40 metų amžiaus, tikriausiai nėra baigęs aukštosios mokyklos, labai užimtas, darbo sritis santechnika“ arba ir panašiai. O iš tokio pavyzdžio būtų galima spręsti, kad tinklalapyje neturėtų būti visiškai jokios perteklinės informacijos ar jokių įkyrių grafinių elementų, tam kad toks lankytojas galėtų kaip įmanoma greičiau rasti jam reikalingą informaciją ir nesuirztų dėl per daug dėmesį blaškančių dalykų, taip pat, naudojant kaip įmanoma paprastesnius užrašus ir terminus. Arba “mano lankytojas yra meninės krypties studentas, ieškantis kur galėtų save realizuoti”, taigi galbūt tinklalapyje būtų galima naudoti draugiškesnį toną, naudojant šiltesnes spalvas ir kitus švelnesnius ir žaismingus elementus, naudojant bent vietomis jaunatviškesnes frazes.
Vartotojo istorija (angl. User Story)
Dar vienas naudingas dalykas ką galite pateikti tinklalapio kūrėjui, tai vartotojo istorija. Galima pateikti ir kelias tokias istorijas, jei tinklalapis turėtų išpildyti kelias pagrindines funkcijas ar padėti lankytojams keliais galimais klausimais.
Vartotojo istorija turėtų perteikti tai ko tikisi ir kokią naudą turėtų gauti tinklalapio lankytojas, kad būtų patenkintas tam tikras jo poreikis. Angliškai vartotojo istorija skaitytųsi kaip “As a (user) I want a (feature) so that I can (satisfy a need)”, ką būtų galima išversti “Kaip (lankytojas) aš norėčiau (funkcijos/galimybės), kad (patenkinčiau poreikį)”. Įsivaizduokite kokį nors potencialų tinklalapio lankytoją ir pažiūrėkite iš jo perspektyvos, išsikelkite klausimą ko jis galėtų norėti, sprendžiant kokius jo poreikius ir pagal tai aprašykite vieną ar kelias vartotojo istorijas.
Keli pavyzdžiai galėtų būti:
- kaip turistas aš norėčiau galėti ieškoti pagal lokaciją, kad galėčiau užsirezervuoti kambarį svetimame mieste;
- kaip santechnikas aš norėčiau galėti susirasti tinkamų matmenų vamzdį ir jį nusipirkti, kad galėčiau tinkamai atlikti savo darbus;
- kaip būsima mama aš norėčiau galėti lengvai rasti informacijos apie vaiko auginimą ir pirmuosius žingsnius, kad motinystės pradžia man būtų lengvesnė;
- ir kt.
Tokias vartotojo istorijas galima ir plėsti aprašant po kelias galimybes, tenkinančias po kelis poreikius, jei taip yra logiškiau ir patogiau tuo metu. O aptarinėjant projektą kūrėjas, jeigu reikės, galės pats išsiskaidyti šią informaciją.
Jūsų konkurentai
Kita naudinga informacija kurią galite pateikti kūrėjui, tai jums žinomus jūsų verslui ar produktui konkurentus. Būtų gerai jeigu galėtumėte nurodyti bent 3 konkurentus. Arba jeigu įeinate į naują rinką, kurioje dar nelabai yra konkurentų, tuomet galima nurodyti ir dalinai susijusius konkurentus.
Dažniausiai užtenka nurodyti konkurento domeną per kurį galima rasti informaciją apie jį, tačiau jeigu galėtumėte nurodyti ir kažkiek informacijos apie tą konkurentą ar kaip jis su jumis susijęs, būtų labai puiku. Tai gali būti bendrinė informacija apie konkurentą, kad eitų greičiau suprasti jo vykdomą veiklą. Taip pat, galima nurodyti kuriomis paslaugomis ar prekėmis su juo yra konkuruojama, nes galbūt vis tiek yra skirtumų ir jūs norite savo tinklalapyje išryškinti būtent tuos produktus, kuriuos galima rasti ir pas konkurentą. Kartais naudinga žinoti šių konkurentų veiklos lokaciją, nes tarkim konkuruojant skirtinguose miestuose iš tikrųjų tiesioginės konkurencijos yra mažiau, nei jei būtumėte tame pačiame mieste. O ši informacija gali praversti norint išryškinti jūsų vykdomos veiklos lokaciją ir pabrėžti, kad tarkim jus galima rasti Kaune.
Ir pabaigai, jūs kaip savo organizacijos vadovas arba įgaliotasis asmuo, puikiai žinote savo vykdomą veiklą, bei prie to paties esate susipažinę su jūsų pačių konkurentais ir jų vykdoma veikla. Tikriausiai žinosite tokių detalių, kurios yra begalo svarbios ir kurios galbūt nėra akivaizdžios kitiems, kurie su tuo nesusiję, todėl galite ir rekomenduotina nurodyti ir tokius dalykus. Pavyzdžiui, žinote, kad du iš trijų jūsų konkurentų konkuruoja kaina, o jūs orientuojatės į kokybę, o tai būtų galima panaudoti ir komunikaciją tinklalapyje pakreipti tam tikra linkme.
Kiti patinkantys ar nepatinkantys projektai
Kokius projektus galite duoti kaip pavyzdį į ką norėtumėte, kad tinklalapio kūrėjas galėtų orientuotis? Pavyzdžiams galite naudoti bet ką kas tinka jūsų mintims perteikti dėl turinio išdėliojimo, galbūt dėl animacijų, dėl kokių nors kitų grafinių elementų, arba paprasčiausiai dėl kad ir spalvų ar panašiai. Pateikiant patinkančių projektų pavyzdžius galite naudoti ir nebūtinai tokių pačių veiklos sričių tinklapius. Tačiau yra labai naudinga kartu nurodyti ir informaciją kas tame tinklalapyje jums patinka ir / ar ką norėtumėte, kad būtų panaudota kuriant jūsų tinklalapį. Pavyzdžiui, viename tinklapyje galbūt patiks animacijų stilius, o kito vizualiniai elementai jums atrodys kaip tinkamai perteikiantys tokias pačias vertybes, kokių yra jūsų verslas. Žinant visus šiuos dalykus bus aiškiau kokia kryptimi pradėti judėti.
Taip pat, galima nurodyti ir kokie projektai visiškai ne prie širdies ir kurių stilistika jūsų nuomone tinkamai nereprezentuotų jūsų verslo. Dažniausiai žmonės pateikia jiems patinkančių pavyzdžių, tačiau kartais parodo ir tokius tinklalapius, kurie dėl kažkokių priežasčių juos labai erzina ir gali konkrečiai įvardinti ko tikrai nenorėtų ir savo tinklalapyje, tokiu atveju galima nurodyti ir tokius pavyzdžius. Tarkim, galbūt jums prireiks kažkokios produkto kainos apskaičiavimo skaičiuoklės, tačiau žinote pavyzdį, kur tokia skaičiuoklė yra įgyvendinta per daug sudėtingai, dėl ko jūsų potencialūs vartotojai gali nemokėti ja pasinaudoti. Tokiu atveju galima nurodyti tokį tinklalapį, elementą ir priežastį kodėl norite vengti tokio sprendimo.
Funkcionalumas
Reprezentatyviame tinklalapyje gali būti ne tik turinys (tekstinė informacija, paveikslėliai), bet ir kokie nors minimalūs ar didesni funkcionalumai. Dažniausiai tai būna tokie dalykai kaip: nuotraukų galerija; žemėlapis; kontaktų forma; integracija su socialiniais tinklais; naujienlaiškių siuntimas; multikalbystė; ar kita. Dalis šių dalykų atsiras tiesiog savaime, nes tai kas išvardinta yra pakankamai standartiška ir dažniausiai žmonės negali įsivaizduoti kontaktų puslapio be kontaktinės formos. Tačiau kad ir kaip būtų, vis tiek apie šiuos dalykus pasitarkite su tinklalapio kūrėju.
Kai kuriais atvejais yra norima funkcionalumo, kuris nėra toks standartinis kaip išvardinta anksčiau. Tai gali būti: medienos kainos skaičiuoklė; integracija su kokia nors išorine sistema; sms žinučių siuntimas; ar dar kas. Tokiu atveju būtinai apie tai informuokite kūrėją, kuris turės priimti sprendimus kaip ir kur implementuoti norimus dalykus.
Dizainas
Priėjus prie dizaino klausimo, galbūt reikės pradėti nuo pasirinkimo ar norėsite, kad būtų piešiamas dizainas jūsų projektui ir pritaikytas jūsų poreikiams ar bus ieškomas jau sukurtas dizainas (tema), kuris būtų panašiausias į norimą ar siekiamą variantą ir galbūt jis bus tiesiog tvarkomas, kad labiau atitiktų jūsų poreikius. Renkantis kurti dizainą nuo 0 ir jį pilnai taikyti prie jūsų organizacijos vertybių, poreikių ir tikslų, dizainą bus galima taikyti prie turinio ir galbūt viską pateikti suprantamiau, tačiau šiuo atveju visas kūrimo procesas užtruks ilgiau ir pareikalaus kiek didesnio biudžeto. O ieškantis jau egzistuojančios temos, jai prireiks tikriausiai sąlyginai nedidelės pinigų sumos (dažniausiai tarp 15 – 200€) ir nereikės laukti kol bus dizainas nupiešiamas ir realizuojamas, tačiau ją modifikuoti ir pritaikyti prie savo poreikių gali būti sudėtingiau.
Pasirinkus kurti dizainą nuo pradžių, taikant prie jūsų poreikių (arba kaip kiti pasakytų – piešiant unikalų dizainą), reikės atsakyti ir į kitus klausimus. Vienas tokių yra – ar turite firminį stilių arba stiliaus knygą (angl. brand book)? Jeigu ne, tai galbūt jau turite logotipą ir bent pagrindines firmines spalvas? Tinklalapis yra toks pats veidrodis į jūsų verslą kaip ir vizitinė kortelė, tik didesnės apimties ir suteikiantis žmonėms daugiau informacijos, todėl būtų logiška, kad ir tinklalapyje atsivaizduotų ir būtų naudojamos visos jūsų jau turimos firminio stiliaus detalės. Šitas dalykas yra kaip ir būtinas ką reikėtų pateikti ir jo visada klausia tinklalapių kūrėjai, todėl jeigu galite, pasiruoškite šią informaciją iš anksto.
Sekantis dalykas, labiau susijęs su jūsų organizacija, tačiau tiek pat svarbus ir tinklalapyje ar jo dizaine, tai kokią komunikaciją jūs naudojate ar kokį toną norite išgauti. Pavyzdžiui, galbūt jūsų verslas orientuojasi į studentus ir jų kažkurių poreikių įgyvendinimą, todėl norėsis šiltesnio tono, komunikacijai norėsis naudoti šiltesnes, draugiškesnes ir jaunatviškesnes frazes. Arba galbūt jūsų organizacija orientuojasi į paslaugų teikimą kitiems verslams, todėl ir komunikacija ir tonas turės būti rimti, tvirti, keliantys pasitikėjimą. Gali būti, kad jūs jau turite firminį stilių, kuris jau yra pritaikytas į tokią komunikaciją ir toną, todėl gali užtekti pateikti tiesiog jį, bet jeigu neturite ar tinklalapio kūrėjui nebus pilnai aišku, tuomet reikės tokią informaciją iškomunikuoti.
Dauguma tų, kurie nėra susidūrę su tinklalapio kūrimu ar užsakymu apie tinklalapį galvoja kaip apie vizualiai pateiktą ir internetu prieinamą kažką ir tai nėra melas, tačiau į tinklalapius įeina daug daugiau nei tiesiog dizainas. Tinklalapis visų pirma tai kažkokios vertės naršytojams sukeliantis dalykas, kuriame yra pateikta informacija apie jūsų veiklą, verslą ar produktą, o tik tada tai yra dizainas. Dizainas yra skirtas tam, kad ta informacija būtų pateikiama lengviau suprantama ir įsisavinama forma. Taigi, visų pirma orientuokitės į turinį, informaciją, užslėptą žinutę (toną, įmonės komunikaciją, …) ir tik tada bus galima kreipti dėmesį į dizainą.
Ko dar gali norėtis ateityje
Kartais nutinka taip, kad tam tikri dalykai (funkcionalumai ar dizaino elementai) būna paliekami sekantiems tinklalapio kūrimo etapams. Tai gali nutikti dėl turimo, tačiau riboto biudžeto, kurio neužtektų įgyvendinti visų norimų dalykų vienu metu. Taip pat, tai gali nutikti dėl neaiškios ateities, pavyzdžiui, kai reikia pasitestuoti ant tikrų lankytojų ar priimtas sprendimas yra veiksmingas, jeigu taip, tuomet gali būti vykdomas antras, dar sudėtingesnis žingsnis, tačiau būtina prieš tai pamatyti kažkokius rezultatus ir pagal juos spręsti kokie gali būti priimti sekantys sprendimai.
Tačiau, kad ir kokios priežastys lemtų tokį projekto skaidymą į dalis, geriau bus jeigu iškomunikuosite tokius dalykus tinklalapio kūrėjui tam, kad jis galėtų pasiruošti projekto kodo bazę, dizainą ir kitus dalykus taip, kad jie neapsunkintų tų konkrečių norų įgyvendinimo ateityje.
Pabaigai
Kaip galite pastebėti, ruošiantis tinklalapio kūrimui ar esamo atnaujinimui yra reikalinga nemažai pradinio įdirbio, kuris gali palengvinti kūrimo procesą, lengviau ir aiškiau išsigryninti idėjas, komunikaciją, toną ir visus kitus dalykus. Pas tinklalapio kūrėją galima ateiti ir tuščiomis rankomis, tačiau vis tiek bent didžioji dauguma dalykų turės atsirasti eigoje, todėl didžioji dauguma šiame straipsnyje pateiktos informacijos ir darbo yra neišvengiama.
Tinklalapio kūrimas yra procesas, kurio metu gimsta tai, kas reklamuos jūsų verslą 24/7, bei suteiks visą reikalingą informaciją jūsų klientams ar lankytojams. Įsitraukimas į šį procesą yra būtinas, nes jūsų darbas bus iškomunikuoti visą reikalingą informaciją tinklalapio kūrėjui, būtent kurio darbas bus perteikti šią informaciją tinkama ir suprantama forma. Jeigu negalėsite įsitraukti į tokį darbą, tuomet ir projektas gali nebūtinai pateisinti visus jūsų lūkesčius, todėl tokiu atveju reikėtų turėti už projektą atsakingą žmogų, kuriuo pasitikite ir kuris viską žino apie organizaciją ar produktą.