/ , /

Ką būtų naudinga žinoti prieš ieškant elektroninės parduotuvės kūrėjo?

Įžanga

Prieš ieškodami elektroninės parduotuvės kūrėjo, turite žinoti kelis dalykus, ką galite pasiruošti prieš pirmuosius susitikimus su jos kūrėju. Taip pat prieš ruošiantis ar pradedant vykdyti darbus, tam kad visas tinklapio kūrimas praeitų sklandžiau nuo pat pradžių. Kuo daugiau informacijos galėsite pateikti prieš pradedant vykdyti darbus tuo geriau ir sklandžiau viskas vystysis. Šiame straipsnyje susipažinsite kokie pagrindiniai klausimai gali iškilti dėl elektroninės parduotuvės ir jos kūrimo.

Platforma

Elektroninės parduotuvės platformos jūs pats(-i) tikriausiai nesirinksite, todėl šiuo klausimu galbūt reikėtų pasitarti su el. parduotuvės kūrėju. Žinant platformą, kuri bus naudojama, galima lengviau susirasti bendros informacijos apie tai kokias galimybes ji teikia ir pagal tai spręsti kitus iškilusius klausimus. Pavyzdžiui, vienos platformos gali būti labiau pritaikomos prie bet kokių poreikių, tačiau jas sunkiau administruoti kai prekių kiekis yra didelis (tarkim 1000 ar daugiau). Todėl šiuo klausimu verta padiskutuoti iš anksto, bet tikėtina, kad tiekėjas pats išsiaiškins apie prekių kiekius, poreikius ir kitus dalykus, bei priims atitinkamą sprendimą.

Dalis su platforma susijusios informacijos bus naudinga jums, o kita dalis – tiekėjui. Ir jeigu ketinate el. parduotuvę administruotis jūs pats(-i) ar perleisti šias atsakomybes kažkam kitam iš savo organizacijos, tuomet žinodami platformą galėsite nesunkiai susirasti informacijos apie tai kaip joje galite atlikti norimus administracinius pakeitimus.

Svetainės dizainas

Sekantis klausimas, kurį teks spręsti, tai – dizaino klausimas. Šiuo atveju yra galimi tokie pagrindiniai pasirinkimai – pirkti temą, kuri įprastai gali kainuoti tarp 20-200 €; pirkti temą ir ją tvarkyti, pritempiant iki firminių spalvų ir pan.; kurti visą dizainą ir jį programuoti.

Perkant temą jums reikės atsižvelgti į tai kokią platformą pasirinkote, į tai, kokiai platformos versijai ta tema yra pritaikyta. Taip pat numatomą biudžetą, kiek galite skirti pačios temos išvaizdai ir suteikiamoms galimybėms. Jei pasiryšite pirkti temą, tuomet viską gausite iškart, nes nereikės laukti kol dizainas bus sukurtas ir suprogramuotas, o dėl to ir bendra dizaino kaina bus mažesnė, tačiau nebebus taip lengva visko keisti ar padaryti visiškai kitaip nei buvo numatyta. Dažniausiai nusipirktas temas galima kažkiek pamodifikuoti, pavyzdžiui, pakeisti spalvas ar šriftus, bet dėl šių dalykų patariame kalbėtis su parduotuvės kūrėju iš anksto.

Jeigu nuspręsite, kad norite, jog dizainas būtų piešiamas ir pilnai pritaikomas prie jūsų poreikių, reikia turėti omenyje tai, kad toks darbas gali užtrukti nuo vieno iki kelių mėnesių, priklausomai nuo elektroninės parduotuvės sudėtingumo. Tuomet dar turės būti atliekami programavimo darbai ir tik tuomet bus galima judėti prie sekančių žingsnių, tokių kaip informacijos sukėlimas, integracijos su kitomis sistemomis. Tačiau toks dizainas bus pilnai pritaikytas prie jūsų poreikių, nebus nereikalingų funkcionalumų ir pan., todėl galbūt labiausiai verta rinktis būtent šį variantą jei turite labai specifines kelias prekes ir norite iš to išgauti maksimumą arba jeigu turite nusimatę užtektinai didelį biudžetą ir galite palaukti kol viskas bus įgyvendinta.

Vienu ar kitu atveju, prie viso šito dar reikės, kad elektroninės parduotuvės kūrėjui duotumėte savo organizacijos firmines spalvas, jeigu turite stiliaus knygą (angl. brand book), logotipą bei visus kitus dalykus, kurie galėtų padėti dizaino prasme perteikti jūsų organizaciją.

Prekių (produktų) kategorijos

Vienas iš pirmųjų ir naudingiausių dalykų ką galite suteikti savo tiekėjui – tai prekių (produktų) kategorijos ir pačios prekės. Žinoma, kol parduotuvė kuriama, kūrėjai gali panaudoti netikras prekes, kad matytų kaip tai atrodo ir veikia, tačiau kuo anksčiau ši tikra informacija atsiras ir bus perduota, tuo geriau.

Jeigu sunku įsivaizduoti kas tai yra “kategorijos”, tai tiesiog tam tikras prekių grupavimas ar suskirstymas pagal tam tikrą produktų grupę. Pavyzdžiui, jeigu prekiausite drabužiais, tai galimos kategorijos būtų: marškinėliai; bliuzonai; sijonai; kelnės; džinsai; kepurės; ar kita. Jeigu prekiausite elektroninėmis prekėmis, tuomet kategorijos būtų maždaug tokios: kompiuteriai; televizoriai; vaizdo kameros; ir kt.

Turint daugiau prekių, kategorijas galima skirstyti į subkategorijas, taip sugrupuojant ar apjungiant panašius produktus, bet tuo pačiu ir labiau išskaidant į mažesnes grupes. Pavyzdžiui, drabužių parduotuvėje būtų galima pradėti prekes skirstyti daugmaž taip: moterims; moterims -> sijonai; moterims -> maikutės; moterims -> apatinis trikotažas; vyrams; vyrams -> marškiniai; vyrams -> kelnės; ir t.t.. Arba jeigu būtų prekiaujama elektroninėmis ir kompiuterinėmis prekėmis, tuomet būtų galima skirstyti kažkaip panašiai: kompiuteriai; kompiuteriai -> nešiojamieji; kompiuteriai -> stacionarieji; kompiuterių dalys; kompiuterių dalys -> motininės plokštės; kompiuterių dalys -> maitinimo blokai; kompiuterių dalys -> procesoriai; ir kt.

Susidarius kategorijų medį bus galima lengviau išskirstyti ir pačias prekes, bei jas sukėlinėjant į sistemą bus galima iškart priskirti prie joms tinkamų kategorijų. Jeigu būtų pradedama nuo kitos pusės ir pirma būtų keliamos prekės, tuomet tikėtina, kad būtų prisidaroma papildomo darbo, kai tektų atnaujinti kiekvienos prekės informaciją pakeičiant ar pridedant kokioms kategorijoms jos priklauso.

Taip pat, turint kategorijų medį galima pradėti tvarkyti ir kitas vietas elektroninėje parduotuvėje, tokias kaip navigacijos juosta ir kokios kategorijos turėtų atsidurti ten. Gal visos, o gal tik pagrindinės. Kokios kategorijos ir kurių kategorijų prekės bus atvaizduojamos pagrindiniame puslapyje ar kitose vietose. Įsitikinti ar visur yra užtektinai informacijos, kad atvaizduojant prekes, kategorijas, gamintojus ar kitus susijusius dalykus, viskas būtų atvaizduojama estetiškai tvarkingai.

Prekės (produktai), jų informacija ir jų kiekis

Sekantis ir vienas svarbesnių dalykų ko prireiks – tai pačios prekės (produktai) ir jų informacija. Kuo anksčiau galėsite paruošti šią informaciją – tuo geriau, nes bus galima tikrinti ar nekyla kažkokių nesklandumų su konkrečios informacijos atvaizdavimu ir viskas bus testuojama su realiais produktais. Žinoma, darbas gali kurį laiką vykti ir be tikrų produktų, tačiau atsiranda visokių situacijų, kurios matomos tik turint tikrą informaciją, todėl jas geriau spręsti ne prieš pat projekto paleidimą, o anksčiau pratestuoti.

Apie produktus bent minimaliai būtų reikalinga tokia informacija: pavadinimas; trumpas aprašymas; pilnas aprašymas; kaina; siuntimo duomenys (matmenys ir svoris); paveikslėlis(-iai).

Prie produktų dar galima pridėti filtrus, kurie leistų atsirūšiuoti prekes pagal tam tikrus kriterijus, pavyzdžiui, pagal matmenis, pagal spalvą, pagal funkcionalumą ar pagal kažką kitą. Pavyzdžiui, turint palaidinių kategoriją, prekes būtų galima filtruoti pagal drabužio dydį, naudojamą medžiagą, tipą ar kt.

Papildoma informacija

Yra ir kitos informacijos, kuria galite pasirūpinti iš anksto. Šių dalykų anksčiau ar vėliau prireiks, bet turint visus juos iš anksto visas procesas vyks sklandžiau ir greičiau.

Viena tokių – logotipas. Galbūt šis dalykas jau bus aptartas kalbant apie dizainą, tačiau logotipas yra toks dalykas, kuris gali būti naudojamas ne vien pačioje elektroninėje parduotuvėje, bet ir sąskaitose faktūrose, atributuose kitur. Jeigu galite pateikite logotipą iš anksto su visomis turimomis variacijomis. Dar būtų nuostabu jeigu logotipą turėtumėte .svg formatu.

Toliau, dažniausiai būna dar tokie puslapiai kaip „apie mus“ ar „kontaktai“, kuriuose pateikiama informacija apie jūsų organizaciją ar veiklą, rekvizitai, bei kita susijusi informacija.

Jeigu sugalvojate dar ką nors, kas dar nebuvo paminėta, tuomet tikrai rekomenduotina pasiruošti tokią informaciją irgi iš anksto ar bent jau paminėti susitikimo metu.

Administravimas

Elektroninė parduotuvė pareikalaus jūsų arba kažkieno kito dėmesio, todėl reikia nuspręsti kieno. Parduotuvėje galite nusimatyti tokius ar panašius darbus: produktų atnaujinimas; informacijos atnaujinimas; siuntimo matmenų ir dydžių suvedimas; užsakymų tvarkymas; užsakymų vykdymas; likučių stebėjimas; ir kita.

El. parduotuvę administruoti galite ir patys, nes įprastu atveju jos valdymas būna įgyvendintas taip, kad būtų greitai perprantamas ir nesudėtingas. Tačiau jeigu neturite laiko kada tai galėtumėte daryti arba jeigu nedrąsu, kad kažką sugadinsite, ar dar dėl kokių nors priežasčių, tuomet administravimą galima perleisti kam nors kitam. Galbūt savo organizacijoje turite žmogų, kuriuo pasitikėtumėte ir galėtumėte jam perleisti šias naujas pareigas, todėl jį arba ją būtų galima po truputį įtraukti iš anksto.

Jeigu parduotuvę administruosite jūs ar jūsų pasirinktas žmogus, yra verta pasikalbėti apie patį administravimą ir jo sudėtingumą su parduotuvės kūrėju. Galima tartis, kad jums būtų suteikta dokumentacija, video pamokos, konsultacijos arba apmokymai, kurie padėtų greičiau viską perprasti ir turėti galimybę būti savarankiškiems po projekto įgyvendinimo.

Tačiau, jeigu iš jūsų organizacijos niekas to negali ar nenori daryti, šias atsakomybes galima perleisti kitiems specialistams, dažniausiai tai būna tas pats elektroninės parduotuvės kūrėjas, kuris įsipareigoja ir toliau atnaujinti parduotuvę pagal poreikius, pridėti ar atnaujinti produktus, prižiūrėti, kad viskas vyktų tvarkingai ir atliktų kitus veiksmus. Tik šiuo atveju mintyje reikia turėti, kad dažniausiai tokia paslauga turi papildomą mėnesinį mokestį.

Prekių pristatymas (siuntimas)

Kitas vienas iš svarbiausių aspektų elektroninėje parduotuvėje – prekių pristatymo klausimas. Įprastu atveju turės būti integruojami siuntimai su kuria nors kurjerių tarnyba. Tai gali būti: DPD; Omniva; Venipak; LP Express; ar kt.

Pagal pasirinktą platformą gali būti jau sukurtų integracijų, kurias užteks įdiegti, sukonfigūruoti ir galima pradėti naudoti. Tačiau kartais pasirinktai platformai norimo kurjerio tarnybos integracijos nėra ir kad tai būtų sukurta užtruks papildomo laiko.

Be sprendimo kokį ar kokius kurjerius naudosite užsakymų pristatymams, taip pat reikės su jais susisiekti, pasirašyti sutartis, gauti reikiamus prisijungimų duomenis prie jų sistemos. Vieni iš tokių prisijungimų bus reikalingi norint tinkamai sukonfigūruoti integracijos priedą (angl. plugin) arba kuriant naują integraciją, todėl parduotuvės kūrėjas gali jūsų paprašyti tokių duomenų. Be prisijungimų, dar gausite siuntimo kainininką, kurio prireiks konfigūruojant integraciją.

Visais šiais klausimais galite pasidomėti iš anksto, išsiaiškinant ar tinkama konkreti kurjerių paslauga būtų žvelgiant iš jūsų perspektyvos, tarkim siūlomu kainininku, prekių paėmimo ir pristatymo būdais ar kitais aspektais. Tačiau iškart dar galite neskubėti sudarinėti sutarčių. Per pirmuosius susitikimus su elektroninės parduotuvės kūrėjais pasitarkite šiuo klausimu, išsiaiškinkite kokią tikslią informaciją turite gauti iš kurjerių ir,tuomet, kai bus prieita galutinių susitarimų – galėsite įgyvendinti visus aktualius sprendimus.

Užsakymo apmokėjimo būdai

Dar vienas klausimas, kuris būtinai iškils – kaip bus vykdomi apmokėjimai. Kaip ir prekių pristatymo klausimu, taip ir čia, dažniausiu atveju bus daroma integracija su kuriuo nors tiekėju arba su pasirinktu banku. Tokiu atveju galima galvoti apie integraciją su tokiais kaip: Paysera; Stripe; Paypal. Arba galima daryti integraciją su pasirinktu banku, tačiau šituo klausimu yra sudėtingiau dėl didesnių kainų, papildomų reikalavimų bei kitų dalykų ir todėl ne visi ryžtasi rinktis šį variantą.

Platformai, kuri bus naudojama jūsų elektroninei parduotuvei, galbūt jau bus sukurta integracija su norimu mokėjimų tiekėju, tačiau šiuo klausimu reikėtų iš anksto pasitarti su parduotuvės kūrėju. Jeigu norite, galite prieš susitikimą pasidomėti kokios jums aktualios sąlygos ar mokesčiai būtų taikomi iš mokėjimų tiekėjų, tačiau visi sprendimai turėtų būti priimami su parduotuvės kūrėju tam, kad eigoje nekiltų jokių didesnių nesklandumų dėl atsiskaitymo būdų.

Nesvarbu integracija jau egzistuos ar ją reikės kurti, tačiau vis tiek yra tam tikri žingsniai, kurie turėtų būti padaromi jūsų ir kurie bus panašūs su skirtingoms integracijoms. Pavyzdžiui, norint turėti integraciją su Paysera jums reikės susikurti Paysera paskyrą, joje susikurti projektą, gauti jo ID ir prisijungimą, o šių duomenų prireiks norint sukonfigūruoti integracijos priedėlį (angl. plugin). Arba, tarkime, Stripe atveju, jums reikės susikurti paskyrą ir gauti visus su integracija susijusius raktus, kurių prireiks norint konfigūruoti. Taigi, priklausomai nuo apmokėjimų tiekėjo jums gali prireikti atlikti skirtingus žingsnius. Taip pat, integracija su jūsų platforma jau gali egzistuoti, bet gali ir neegzistuoti, todėl visais šiais klausimais iš anksto pasitarkite.

Gavus tam tikrą užduotį iš el. parduotuvės kūrėjo – kažką susikurti ir gauti kokius nors prisijungimus ar ką nors panašaus, reikėtų to nepamiršti ir padaryti kaip įmanoma greičiau. Parduotuvei dar turės būti atliktas testavimas, ištaisomi visi nesklandumai (jeigu jų bus), o to padaryti bus negalima kol apmokėjimo tiekėjas nesuteiks prieigos prie jo sistemos.

Integracijos su kitomis sistemomis

Kai kuriais atvejais gali norėtis ir papildomų integracijų su kitomis sistemomis, kurias naudojate. Vienas tokių atvejų gali būti noras sujungti el. parduotuvę su kokia nors buhalterine apskaitos sistema arba sandėlio programa, ar panašiai. Tokiu atveju būtinai informuokite paslaugų tiekėją apie galimus darbus. Prie viso šito galite pamėginti įsivaizduoti kaip turėtų atrodyti konkretūs žingsniai – kada ką paspaudus ar kada kam įvykus, kokie veiksmai turėtų įvykti. Pavyzdžiui, integracijos su buhalterine programa atveju – pilnai įgyvendinus užsakymą, buhalterinėje programoje turėtų atsirasti tam tikras įrašas apie užsakymą.

Papildomas funkcionalumas

Galiausiai, jeigu jums bus reikalingas koks nors papildomas ir nebūtinai standartinis funkcionalumas, informuokite parduotuvės kūrėją apie šiuos norus. Tai gali būti: produkcijos skaičiuoklė pagal matmenis; tam tikrų produktų visiškai kitoks atvaizdavimas nei kitų; visiškai kitoks užsakymo procesas, pagal tam tikrus kriterijus; ar kita.

Pabaigai

Elektroninės parduotuvės kūrimas yra procesas, kuriame mažais žingsniais yra įgyvendinami tam tikri dalykai. Jeigu tik panorėjus iškart atsirastų elektroninė parduotuvė su visomis prekėmis, dizainu, integracijomis ir kitais dalykais, tikriausiai būtų labai smagu, tačiau taip nėra ir tokiems dalykams prireikia laiko, paruoštos informacijos, susitarimų su siuntimų ir apmokėjimų tiekėjais ir t. t.

Taip pat, verta pabrėžti, kad prie elektroninės svetainės kūrimo prisideda ne tik rangovas, bet daug kam bus reikalingas ir jūsų paties (-ios) indėlis ir tai bus tokie dalykai kaip prekių informacija, apmokėjimų tiekėjo prisijungimai ir pan. Šiame procese rekomenduojama įsitraukti kaip įmanoma labiau, kad viskas vyktų kaip įmanoma efektyviau.

/ Registruokitės nemokamai 30min. konsultacijai /

Padidinkime Jūsų pardavimus internetu

/ informacija /

Skaitykite daugiau

Kaip pridėti administratorių prie „Youtube“?
Čia rasite informaciją apie tai, kaip prie “Youtube” paskyros priskirti administratorių.
Kaip pridėti administratorių prie „Google My Business“ verslo paskyros prie žemėlapio valdymo?
Čia sužinosite kaip prie žemėlapio valdymo “Google My Business” paskyroje pridėti administratorių.
Kaip pridėti administratorių prie „Google Tag Manager“?
Čia galite sužinoti kaip prie “Google Tag Manager” pridėti administratorių.

Užklausa išsiųsta

Dėkojame už domėjimąsi mūsų teikiamomis paslaugomis. Susisieksime su jumis kaip įmanoma greičiau.

Dėkojame už kandidatavimą!

/ pozicija /

Junior Full Stack Developer

Ačiū už norą prisidėti prie mūsų komandos. Šiuo metu apdorojame gautus prašymus ir susisieksime su Jumis, kai tik turėsime naujienų.